Followers

Monday 6 June 2011

USNO KINI BUKAN USNO DAHULU

Oleh: Admin

hari ini, sriputeri menerima pesanan yang dikirim terus ke dalam peti mesej FB Sriputeri. Ianya menceritakan bahawa berlaku berbeza perjuangan USNO dahulu yang merupakan komponen BN tetapi kini ianya menjadi USNO Baru yang bukan lagi bakal menyertai BN melainkan sebagai pendokong PR. Why? Di sini sriputeri kongsikan apa pesanan tersebut. Tiada perubahan yang sripu3 lakukan apa lagi mengubahnya :

PARTI USNO FB (06hb Jun 2011): PRU-13 adalah satu2nya masa untuk rakyat di Sabah ini melakukan perubahan...Marilah kita semua bersatu untuk melakukan perubahan. Kembalikanlah maruah rakyat kita. Jgn. Lah kita digelar Fix Diposit lagi... Sekiranya pada PRU-13 kita gagal u...ntuk melakukan perubahan maka,,, kita jgn menyesal dan mengata itu & ini.... MARI BERKERJA KEARAH PERUBAHAN......Tolonglah sampaikan mesej ini, dari mulut ke mulut, kerana kita tiada TV, Suratkhbar...Sekiranya PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH MALAYSIA....1) Hari ini perintah esok harga minyak akan diturunkan serta merta...2) Aoutonomi untuk Sabah....3) Royalti minyak 20%.... 4) Kami akan kembalikan Amanah Saham Tun Mustapha.... dan lain2 lagi..... BERJUANG TETAP BERJUANG....

Mesej ini bukankah lebih kurang dengan agenda atau risolusi PKR yang lalu? Walau ini hanya 4 perkara di bawakan berbanding 10 perkara yang diputuskan. Bukankah USNO ini bubar apabila ahli usno menyertai UMNO. Bukankah kepimpinan UMNO Sabah sekarang adalah kelahiran didikan pejuang USNO dahulu. Pu3 tidak melihat kepimpinan UMNO di Sabah terdiri mereka yang berpindah dari semenanjung Malaysia walupun UMNO ini terbangun di sana. Kenapa perlu ditubuhkan parti USNO Baru? Mewarnai dan membangkitkan perjuangan anak Sabah? Tidakkah kepimpinan UMNO kini juga memperjuangkan hak Sabah?

1) Hari ini memerinbtah esok harga minyak turun serta merta? Berapa banyak lagi hasrat memufliskan wang yang khas untuk kemajuan rakyat sabah? Tidakkah teringat betapa teruknya kewangan kerajaan sabah suatu ketika dahulu? Jika tidak kebijaksanaan ketua menteri sabah YAB DS Musa Aman bersama kepimpinan bersamanya, pu3 tidak melihat pembangunan negerai sabah sekrang begitu berkembang pesat. Malahan tabungan kerajaan sabah kini semakin kukuh atas kebijaksanaannya

2) Autonomi untuk Sabah? Hmm… plak dh

3) Royalty 20%? Wow! Hebatnya mereka. Berikan kepada rakyatker? Nampak sangat hendak menjahanamkan negeri Sabah. Merka berhasrat memenuhkan poket mereka sahaja. Hal pembangunan Sabah bukan mereka utamakan. Ini perkiraan pakar ekonomi siapa ni atau setakat tangkap muat sahaja untuk menarik perhatian orang yang tamak kewangan!

4) Kembalikan sahan amanah Tun Mustapha? Hmmm.. amanah saham sabah itu bagaimana pula?

Apapun pu3 akan rujuk perkara ini utk memberi ulasan seterusnya berkenaan ini
Hentikan angan-angan dan cakap-cakap kosong jika berjuang untuk kebajikan rakyat sabah. Usah menyukarkan kerajaan BN sekarang dengan propaganda yang tidak logic akal ini. Jika ingin majukan rakyat sabah, berjuanglah bersama. Pu3 melihat suara-suara ini setakat untuk berhasrat mempunyai jawatan. Usah mengejar jawatan atau nama.

No comments:

Post a Comment