Followers

Monday 27 June 2011

JOM CERITA PASAL BINTANG

Seri selalu perhatikan bintang di langit. Sangat indah sinarannya , walau seri takutkan kegelapan, tetapi dalam soal berpeluang menatap bintang di langit membuatkan Seri rasa sangat tenang. Bolehkah kita mengira berapajumlah intang itu. Jawapannya tidak krana bintang hayatnya tidak tetap , semakn berusia ia akan pudar dan suatu saat bintang itu akan musnah atau dikenali sebgai bintang mati.

Tapi cerita Seri ukn tentang perjalanan hidup bintang tersebut. Seri ingin kaitkannya dengan realti kehidupan kita sekarang. Pergolakan yang berlaku dalam dunia politik sekarang. Seri umpamakanaseperti jutaan bintang di langit. Ada yang sangat bersnr dan ada yang hanya sinaran malap dan sukar untuk dilihat melalui mata kasar kita. Dalam politik demikian juga.Semakin ramai menerta dalm dunia politik ini. Ada yang nmpak menonjol kerana kemampuannya dan perbezaanya dengan individu lain. Tetapi menonjolan yang bagaiana sebagai kreterianya .??? yang ini mungkin membuatkan cerita ini terasa hampir ke kemuncaknya.

penonjolan sama ada baik atau terlalu teruk. tetapi dalam politik ini baik tak seterusnya jaitebaik,, prosesnymemakan mas sangat lama dan terukpun dmikian juga, aa ka ia bermla dai bikteapi masa yan berlalu telah menonjolkan peribadi yag tersembunyi. ia akan tampil tanpa empunya diri menyedarinya.Seri letakannya sebagi pengeluaran secarasemula jadi. buka faktorpersekitaran tetapi ianya sebenarnya sudah ada daam diri individu tersebut. Percayalah, faktor pegaruh itu setakat proses sapaan semata, ia tidak akan berubah jika dalam diri tiada.

Beitu juga fenomena ekarang demam BERSIH yang Seritidak melihatnya ebagai BERSIH. Ia adalah agenda yang tidak dapat diperjelaskan tetapi mengandungi KEKOTORAN yang menyelubunginya.  Seri berhaap sangat agar kumpulan lain tidak terpesong meyerai BERSIH terseut.


No comments:

Post a Comment